3 mars 2011

Premiär på Bromma Blocks


Oj, idag har jag inte bloggen legat på prio 1. Har förstås passat på att haft en heldag med min förstfödda solstråle.
Tyvärr så jobbade min andra solstråle, jag får hoppas att hon vill ha en heldag med mej när hon är ledig någon dag.

Vi skulle som sagt till Panduro på sockerpastajakt. Jag hämtade upp Emilie vid Sundbybergs station runt 13.00-tiden. Efter diverse felkörningar och letande efter Ulvsundavägen 185 c så kom vi då fram till Bromma Blocks där Panduro låg inklämd i en leksaksaffär.
Trodde att dom skulle ha lite att välja på men endast vit sockerpasta i enkilosförpackning fanns på hyllan.

Vi hoppade den och gick istället på upptäcksfärd i detta stora innecentrumet. Där fanns det mesta i affärsväg.
Jag handlade lite nya vispskålar, 3 st rosa i olika storlekar för 39:- på Åhlens. Har skrivit upp vispskålar på min Ullaredslista men jag tror inte att jag får dom billigare än 39:-.
Sen behövs dom nu och inte sen, det ska bakas en del till kalaset nästa vecka.
Efter ett tag blev jag kaffesugen, det fanns både Wayne´s Coffee, Espresso House och massor med andra caféer och matställen.
Vi valde Wayne´s och beställde varsin surdegstoast och en mellanlatte, Emilie drack vatten.
Vatten och bröd i van studentanda.......även fast mamma bjöd.

Verkar vara ett populärt ställe Bromma Blocks för lattemorsorna, (inte jag!?)
Var man än tittade så var det barnvagnar i grupp med glada mammor vid rodret.
Efter ett tag så var vi nöjda och letade upp bilen på den jättestora parkeringen.

Väl hemma så blev vi som vanligt glatt bemötta av en uttråkad ensam kissekatt.
Emilie stannade på middag och fick idag äta redig husmanskost.
Rårakor med stekt fläsk och lingonsylt.
Tror faktiskt bara det var Rolf som uppskattade maten till fullo.

Nu har jag skjutsat henne till pendeltåget och jag ska ta igen lite bortglömd datatid.


1 kommentar:

  1. Så många nya ställen det finns. Måste nog också besöka Bromma Blocks ngn dag.

    SvaraRadera