16 mars 2011

Snart dags för Ullared

Sov ända till 14.00, hade inte tänkt sova så länge men det blev ändrade planer för kvällen.
Jag får skjuta upp min långledighet lite.
Mia är hemma och vabbar i natt och jag tar mer än gärna hennes natt.
Kan vara skönt att kompensera min karensnatt förra veckan då jag trodde jag var sjuk.
Jag är inte den som säger nej till en extranatt.

Började dagen med en dusch. Sen lite kaffe. Man är en riktig rutinmänniska. Gör oftast samma sak varje eftermiddag när man sovit.

Missade måndagens avsnitt av Ullared, så jag passade på att titta på det på webben nu istället.
Blir förvånad över den veliga mamman som inte kunde bestämma sej för att köpa något. Dessutom kom hon tillbaka för att lämna tillbaka lite småsaker....jobbig människa.

Jag är nog lite mer handlingskraftig, slänger ner det mesta i kundvagnen, tänker inte så mycket.
Men i helgen ska jag inte handla så mycket.....(?!) Min Ullaredsnota ligger prydligt på köksbordet.
Än så länge står det bara: katthalsband, kalsonger, duk till Erika, täcken, underkläder, köttermometer,lampor, överkast.
Kommer såklart hem med en del annat också typiska bra-att-ha-grejor-och-dom-var-ju-så-billiga.
Ewa i ett nötskal.




Husmanskost är temat för dagens kulinariska middag. Ugnstekt falukorv med hemgjort potatismos.
Ganska gott, i alla fall moset, jag älskar potatismos!
Maken kommer förhoppningsvis hoppa jämnfota.


1 kommentar:

  1. Handla lite, ha ha. Det tror då inte jag på i alla fall. Du får väl fota bilen denna gång igen.

    SvaraRadera