12 mars 2011

Mello 2 lax11



Så är dagen äntligen här, som vi har väntat! För oss schlagernördar är detta en mycket spännande dag!

Vi ska till Globen och bevittna finalen som vi gjort dom senaste åren.
Men först en trevlig middag med stor risk för vinintag på våran stam-schlager-restaurang, Restaurang Maestro på Ringvägen.

Klockan 16.00 äter vi och peptalkar, tippar vinnar och förlorare. Sen taxi till Globen och klockan 19.00 intar vi våra platser.

Vem vinner då???

I år kan vem som helst vinna, ingen solklar favorit. Risk för schlagerskräll.....
Men jag tror svenska folket kommer placera dessa 5 bidrag Top 5:

Eric Saade
The Moniker
Sara Varga
Nicke Borg
Danny

Nu har jag inte skrivit dessa i placering utan dom jag tror kommer att komma top 5, hajjar ni?
Tyvärr kommer dom enda två låtarna som är riktiga schlager hamna i bottenträsket, Linda Bengtzing och Sanna Nielsen.
The Playtones kan komma att skrälla, men jag hoppas verkligen jag har fel.



Jag vill att den här killen ska vinna! Han har bästa låten och ett riktigt bra scenframträdande.
Rösta på honom! Eric Saade!

Men när alla röster är räknade tror jag faktiskt den här Hare Krishna-look-a-liken kommer att gå segrande ur striden!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar