29 mars 2011

Mina sötnosar!


Tjabbatjenahallå!

Vaknade med ett ryck redan klockan 13.25...GUSTAV!
Herregud, jag hade glömt bort kissen. Var så trött när jag väl kom i säng runt 8.00 så jag glömde släppa in honom.
KATTastrof! (felstavat jag vet, men ganska kul, hajjar ni?)
Rusade upp och öppnade dörren, ingen katt däremot ett jäkla snöande.
Gustav hatar när det snöar. Var är han? Jag ropade och pep med rosa råttan, ingen katt.
Han hade alltså varit ute i 4,5 timme! Lilla plutten.
Ställde kattklockan på högsta volym och la mej igen och efter en stund brölar ringklockan vilket betyder att någon är på intågande. Det betyder ju inte att det måste vara Gustav kan lika gärna vara Jehovas eller någon annan besökare men den här gången var det Gustav!

Han var frussen och nästa lite avmagrad....han hade ju inte ätit på 4 timmar!!!
Nu har han sovit hela eftermiddagen, tror han är lite sur på sin mamma.

Fint kort på mina sötnosar va? Snodde det från Emilies blogg nyss.

Idag ska jag är det sopptema i Pettssonska. Har en gryta med fransk löksoppa på spisen.
Något jag bara gjort en gång tidigare tror jag.
Hittade ett trevligt recept i en av mina alla kokböcker jag har.
Tror det kommer blir jättegott. En liten rostad brödskiva och stark, lagrad ost på toppen innan slutfinishen, gratineringen i ugnen.
Undrar vad maken kommer att tycka. Han gillar ju lök så jag tycker att han borde gilla det.
Och undrar hur magen kommer att må, tur att man jobbar ensam i natt, i fall man behöver släppa väder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar