4 mars 2011

Jippie, jobbarhelg!



Goddagens mina vänner, 68 st igår för att vara exakt!

Här är humöret på topp, livet leker och jag är utvilad.
Kravlade mej ur sängen redan vid 9.00-rycket. Har nu ätit lite frukost och ska väl så småningom få på mej lite paltor.

Idag ska jag ta mej en sväng till Bålsta, först en gång nu på dagen och sen en gång till i kväll när jag ska jobba.
Jag ska hämta Erikas linser på Synsam och sen handla lite bra-att-ha-grejer inför helgen.
Jag kommer att gå i ide och vill ha allt hemma i kylskåpet så man slipper blada ut för att inhandla något som saknas.

Framförhållning är mitt mellannamn.
Ewa Maria Framförhållning Pettersson.

Igår fick jag brev från Allergimottagningen på S:t Görans sjukhus. Snabbt det gick va?
Jag fick en tid redan den 24 mars! Då blir det pricktest, läkarbesök och mätning av lungfunktion.
Ska bli spännande och framförallt ska det bli intressant vad det kommer att visa.
Vad är jag allergisk emot?
Just nu känns det som jag är allergisk mot ALLT!
Ögonen kliar, svullnar och rinner konstant.
Vare sej jag är i affären,i bilen, på jobbet, ute, på Ikea, på toaletten, inne, hos grannen, träffar människor.
Ser rent ut för grönjävlig ut!
Veckan innan jag ska göra pricktestet så får jag inte ta någon som helst allergimedicin.
Inte heller min räddning hittills Betapred, cortisonet som gör att jag är någorlunda bra i ca en vecka.
Men grattis, det kommer bli en härlig vecka, solglajjer på dygnet runt!

Dags att sätta fart, mot Bålsta!



Kolla bilden på Slapparkissen nummer 1, han myste i går framför brasan på rygg förstås.






1 kommentar:

  1. Det är lugnt Ewa. Jag är svårskrämd. Haha.
    Ses på lördag./Sandra

    SvaraRadera