7 mars 2011

Nu är det helg!



Känns skönt att helgen är avklarad. Har varit en helg med blandat innehåll. Fredagsnatten var en katastrof, lördagsnatten bättre och i natt har det varit toppen.
Har hetsätit apelsiner, gott!

Nu är det bums i säng, fast jag känner mej inte ett dugg trött. Har gått in i den berömda "andra andningen".
Men vis av erfarenhet så vet jag att det är bäst att sova efter nattarbete.

Vill att ni idag också håller tummar och tår för min bästa sjuksköterska Anne.
Hon ska på återbesök till sjukhuset för att röntga sitt opererade båtben.
Hon har varit sjukskriven ända sen den 6 december och nu är vi så less på tråkiga bemanningsköterskor eller inga sköterskor alls, så KOM TILLBAKA nu Anne!
Du är saknad!
Hoppas du får grönt ljus av farbror doktorn!
I sådan fall så jobbar vi tillsammans på onsdag och torsdag.

Jag är ju minst sagt ansvarig för denna båtbensskada eftersom det var på min 50-årsfest som
hon
ramlade och gjorde illa lilla handen.
Vill påpeka att det inte var i samband med alkoholintag fallet skedde utan att orsaken var höga klackar på dom rosaglittriga platåskorna.

Nej, fasen nu måste jag leta upp sängen!


1 kommentar:

  1. älskade Ewa, nu är jag tillbaks tjohooo. Rtg ser supert ut. Lilla skruven ligger så snyggt der inne i benet :-).
    Ser fram imot att jobba med dig på onsdag o torsdag. Men jag kommer vara totalförvirrad haha

    Kram

    SvaraRadera