14 mars 2011

Dags att vakna till liv

Eftermiddagen har gått i ett sakta mak framåt. Tur det, att det går framåt.
Micke kom förbi och tog tabberas på den lilla tårtbiten som var kvar sen i fredags.
Han gjorde även en beställning på Ullaredskalsonger, han gillade dom. Både Micke och Ingrid fick varsin s.k goodiebag av mej när jag var där sist.
I Mickes var det bl.a Ullaredsfillsingar.

Var en sväng till Willys och handlade middagar till veckan. Nu är det verkligen "Billiga veckan" som gäller!
Ju billigare vi äter ju mer pengar finns till Ullared! Enkel matematik.
Men för att man äter billigt behöver inte betyda att man äter mindre gott.
Vi ska i veckan äta:
Makaronilåda med rårivna morötter, köttgryta med grönsaker och potatis, ugnsstekt falukorv med potatismos och sist.....hör på den här.....kycklingwok!
Vad ska Rolf säga om det? Nåja, han får ris istället för nudlar. Passar det inte så finns det väl alltid en korvsnutt han kan gnaga på.

På fredag, lördag och söndag får han fritt spelrum då är jag på annan ort och han får äta vad han vill.

Nu ska jag strax åka till Erika, jag är bjuden på fika innan jag åker till jobbet.
Det ska bli trevligt och mysa med mitt minsta troll på tu man hand.

Missar tyvärr Ullaredsprogrammet ikväll, men kommer garanterat se det på webben senare.

Nu ska jag strax packa jobbarväskan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar