17 mars 2011

Packad och klar



Nu börjar det dra ihop sej. Jag är färdigpackad och redo. Redo för en trevlig, komfortabel bilresa 50 mil söderut genom svensk vacker natur.
Chaufförer Anne och jag kommer tjattra i 180 medans Mia kommer ligga nerbäddad i takboxen.
Hon jobbar i natt och behöver komma utvilad till shoppingen på eftermiddagen.
Nu hoppas vi bara att det ordnar sej för Pia. Hon gör allt vad hon kan för att komma loss så hon kan följa med.
Men med hundar, katter, höns, får, hästar, ungar, make och Gud och hans moster kan det bli en svår nöt att knäcka.

På bilden ser ni det viktigaste man behöver ha med sej för en lyckad dag på Gekås.
Kundvagnspengar, behövs iofs bara en men jag kunde inte välja valör så båda får åka med.
Anteckningsblock och penna, ett måste att skriva ner priset på allt som hamnar i kundvagnen. Sen räknar men ihop, får en chock och faller död ner!

Är mäkta stolt för min uppfinning. Två nyckelband ihopknutna. Den ena haken sätta fast i kundvagnen och den andra någonstans i varuhuset, t.ex på nån trådback, papperskorg eller liknande.
Detta minimerar risken för att någon ouppmärksam idiot "råkar" köra i väg med fel vagn om man nu skulle råka ställa ifrån sej den.
Då kommer den bara typ två nyckelband bort! Jag är så smart så hälften vore nog!

Ska ringa till mina vänner snart och höra när ungefär Ullaredsexpressen avgår från Pettssonska.

Idag fastnade Gustav i säkerhetskontrollen! Och det var väl en himla tur det!
Kattklockan blinkade, jag gick för att öppna, lyste med ficklampan i ansiktet på kissen och skriker högt: HAN HAR EN MUSJÄVEL I MUN!
Stängde fort som satan dörren och kvar satt den olyckliga kissen och undrade varför han inte fick komma in.
Efter ett tag ledsnade han och satte sej under granen och slaktade den stackars musen. Sen kom han nöjd och stolt in och var törstig.

Nu sover monsterjägaren, maken fixar sej en räkmacka (på en torsdag!?) och jag ska skriva rent Ullaredsnotan.


1 kommentar:

  1. Du den där uppfinningen borde du kanske visa för Ullareds ägare. Smart idè och kanske nödvändig på ett så stort ställe.

    SvaraRadera