26 mars 2011

Sjusovare



Hejsan på er!
Tog mej lite välbehövlig sovmorgon i morse. Det är lätt att sova länge i min monstersäng.
Rolf kickade igång redan klockan 8.00 med skrammel i diskmaskinen och frukostbestyr.
Jag och Gustav låg kvar ända till 10.00. Den är så skön sängen. Sover som prinsessan på ärten, vaknar utan ryggont.
Har också mätt madrassen och det visade sej att den var 5 cm bredare än jag skrev tidigare. Den är alltså 198 x 203, precis som Åsa skrev i ett mail i julas. Vette 17 var jag fick 193 cm i från.
Så det är inte undra på att jag tycker jag ligger långt från maken, nästan 2 dm alltså!

Nu lovar jag att jag ska sluta tjata om min nya, fina säng! Men jag är så glad för den!
Men här kommer sista bilden på Åsa och Sventas gamla romantiklåda, idag testade jag mitt gamla, antika virkade överkast. (Romantiklåda=citat Ingrid)

Idag ska jag inte göra något speciellt. Blir en tur till Willys för lite middagshandling. Erika kommer och äter med oss ikväll och imorgon ska vi grilla.
Våren är i antågande och Emilie började redan i går mumla (läs: tjata) om grillning. Hon älskar verkligen det.
Just nu så är Emilie och Jogge i Kista centrum och tokshoppar. Jogge gav som födelsedagspresent en shopping till sin lilla flickvän.
Inte kanske så himla genomtänkt med tanke på att den flickan har svart bälte i shopping!
Stackars Jogge han kommer vara helt utblottad innan dagen är över!
Blir vatten och bröd en månad framåt....kanske!?

Lilla maken har åkt iväg med sin syster Yvonne till Jakobsberg. Stackars farfar ringde igår och sa att hans gamla TV har gått sönder. Den smällde till och blev helt svart.
Så nu är dom iväg och handlar en ny, smidigare platt-tv till honom.

1 kommentar:

  1. Är så glad att ni är nöjda med sängen. Noterar föressten 2 tofsar, ha ha.

    SvaraRadera