19 februari 2013

Buffé i repris



Det snöar...IGEN!
Hatar det, har dessutom inte sett solen på över en vecka. Vart har den tagit vägen? Tagit semester?
Har haft en riktigt skön slappardag, en slappardag med ont i ryggen.
Har mest legat raklång på sängen med Gustav tätt in till.

Tog mig en tur till Willys, måste få luft och mer prosciuttio. Trots rester i kylen så räcker inte denna gudomliga lufttorkade skinka till dagens middag.
Emilie vart sugen på dom italienska resterna, likaså Niclas och sen vi som just för tillfället bor i Pettssonska.
Så jag dukar upp en nästan identisk buffé idag med. Ska bli gott!

Glömde berätta att jag fick en jättefin och mycket passande avskedspresent från Flottiljen.
Nämligen ett presentkort på en valfri behandling hos Bro Fot och Kroppsvård, värde 575:-.
Har redan tittat ut vad jag ska boka, nämligen en ansiktsbehandling.
Det är något jag aldrig i hela mitt långa liv unnat mig och det kommer bli så härligt, tror det finns risk för oigenkännlighet när jag kommer därifrån faktiskt.
Undrar om påsarna under ögonen kommer försvinna.....sen gillar jag det där ordet...portömning!
Ställer dom en tiolitershink under då....portömning?..? Ser konstigt ut i skrift,
kanske måste särskriva  POR TÖMNING, inte PORT ÖMNING.
Fick två flaskor vin också!

Jag har bytt så mycket jobb senaste åren och inkasserat så fina gåvor så att jag går med vinst!
Serverade igår den italienska pajen i Pomonanattpersonalens avskedsgåva, nämligen den superfina Gerberaformen i ....just det, ROSA keramik.
Jag älskar den! Och Viggenkompisarna var imponerade, var det inte en sån Maria Montanzami hade?
Jodå, hon också fast i grön och rektangular och säkert många flera..

Fast nu tror jag det är slut med jobbyte, eller förresten man ska aldrig vara säker. Det sa jag för ett år sen också. Var bombis på att här, på Flottis skulle jag vara kvar till pensionsdags, men nu blev det inte då av olika anledningar.

Ska börja fixa lite nu inför kvällens buffé, ska bli kul att få hem alla på middag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar