23 februari 2013

Jävla skitcomeback!



Vaknade klockan 8.00 av att febertermometer pep ihärdigt. Inte i min mun dock, utan i förhandsfavoriten till huvudrollen i "Den inbillade sjuke" av Moliére som kommer att sättas upp i Finnstasalen i vår.
Rolf känner sig "krasslig" och tar alltså tempen varje morgon, det sa dom på sjukhuset att man skulle göra, (tror han missuppfattat något) Inte heller idag hade han någon feber, stackarn.
Kan det vara den berömda latmasken som slagit till efter nästan en månads sjukskrivning och soffhäng?

Ibland känner jag inte igen honom! Han har börjat med så konstiga ideér. Numera tittar han dagarna i ända på rörliga bilder på TV, d.v.s. helt utan ljud. Han tycker inte det behövs något ljud...?!
Igår när den 90 minuter långa, underbara Lena PH-showen visades så fick jag knappt ha något ljud på alls, för det skar så i öronen på honom. Och då hade han inte ens hörapparaterna i?!
Ja, herregud, han är som Rudolf 87 år!

I alla fall så lämnade jag min "sjuke" make i sängen och klädde på mig mina träningskläder.
Skulle kunna vara modell för Gekås då jag kom på att jag ENBART var klädd i Gekåskläder.
Från trosor, sport-BH, strumpor, underställ för att avsluta med deras fräsiga sportkollektion 2012 i form av cerisefärgad överdragsjacka och svarta vindbyxor.

Tanken var att jag skulle göra comeback i powerwalk, har inte motionerat sedan jag gjorde illa ryggen i okober!
Började bra, lurar i öronen (även dom från Gekås) med schlager, lagom hårt knutna skor och iväg.
Gick i ett skapligt tempo ett par kilometer för att sedan dom sista kilometrarna knappt ta mig fram.
Nu var det helt plötsligt jag som förvandlats till Beda 87!
Satan vad benen INTE fungerade, kunde knappt ta mig hem. Jag blir ledsen!
Något jäkla vajkalle är det i ryggen, det är jag säker på.

På vägen hemma träffade jag 75 % av Grodfamiljen och även 100 % av Gammelgrodorna, dom var på väg till Karlstad och Samuel berättade stolt att han skulle träffa pappa på Max.
Tyckte först han sa "match", det är inte lätt att förstå norsk!

Hemma igen så hade maken avancerat till köket och precis slängt in en sockerkaka i ugnen. Detta är han senaste grej of the day, baka sockerkaka.
Själv la jag mig på golvet med benen högt på schäslongen, hade ont.
Nu har jag tagit två Alvedon, vilat, ätit frukost och mmmm, just det ätit sockerkaka.
Och Rolf? Ja, han tittar på TV....utan ljud och äter sockerkaka.
Livet är fantastiskt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar