17 februari 2013

Konstiga djur och kaloribomber!



Här lyser flitens lampa. Har förberett en del matnyttigt och kaloribomber till morgondagens stora event som kommer att ske i Pettssonska.
Har säkert redan berättat att jag ska ha mina nuvarande Viggenkompisar på middag.
Vi blir nio totalt och sittplatserna tog slut på direkten, har bara åtta stolar så vi får börja med att leka "Hela havet stormar"...

Annars så har jag sovit som vanligt, lika a stock, inga problem på den fronten än så länge.
Man får vara glad för det lilla!

Nu över till senaste nytt från mina USA-resenärer. Fick ett mail i natt igen med tre bilder, och dom kommer här:


 Fåglar, modell stora. Pelikaner, undulater, talgoxar, snorkråkor eller albatross?
Vad tror ni?


 Trevligt!


 Sen den här lilla killen på 300 kg, en manatee! Hade ingen aning om att det fanns ett djur som hette så.....MANATEE. Tydligen jätteovanlig och finns bara på ett fåtal platser på jordklotet.
Söt liten varelse tycker jag!

Snart middag, idag blir det fläskkotletter, rostad potatis och sallad. Ser hur Rolf nu står och skalar räkor med Gustav runt benen, spinnande. Vankas alltså förrätt också, okej då den slinker väl ner.

Senare ikväll, jobb igen.

Heippa!



1 kommentar:

  1. En Manatee är en sjöko! Jag såg också en sån live när jag var i Florida -92...

    SvaraRadera