22 februari 2013

Tackåhej



Sista natten som fast anställd på Viggen avlöpte utan direkta dikeskörningar eller vurpor.
Jag hade det lite halvrörigt fram till 01.00 sen lugnade det ner sig, en gnutta.
På fikat på grannavdelningen så hade Nilofaar bullat upp, som alltid!
Enda skillnaden var att hon hade tvingat sin man att åka till Kista för att köpa en tårta på Café Complete speciellt till mig!
Sen fanns det granatäpplen, apelsiner och vindruvor också, allt sånt som hon vet att jag gillar.

I morse när vi skildes åt så grät hon en skvätt...igen. Hon tycker inte det är kul att jag slutar.
Annars så hade jag inte direkt sett fram emot tårfyllda avsked. Det är något som jag har oerhört svårt för, speciellt avsked till såna som jag tycker om.
Så till dagpersonalen så sa vi bara "hej då" som om det vore en vanlig morgon jag går hem.
Jag vet ju att vi kommer ses igen.
Fast sen i omklädningsrummet när jag tömde mitt skåp så var det flera från andra avdelningar som ville kramas, det vart lite jobbigt ett tag. Verkar vara en poppis dam jag!

Men nu är det gjort och jag ser framemot nästa vecka då jag börjar på Solängen "på riktigt".






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar