9 februari 2013

Inte så stark




I morse kände jag mig ganska bra när jag vaknade. Låg och lyssnade på Radio Varan från strax före 8.00 och en timme framåt.
Erika och hennes klass kör maratonsändning nu på sportlovet där nere i Vara, från 6.00 till 21.00 varje dag!
Idag hade hon och Kalle hand om tidiga morgonsändningen. Hade tänkt att lyssnat från starten 6.00 men vette fasen vad som hände, jag vaknade 8.00.

Jag hann i alla fall lyssna på när dom spelade igenom kvällens bidrag till deltävling 2 och även satte betyg på låtarna i form av antal varaner.
Jag fnissade när Erika betygsatte en sovande bebisvaran på jag tror Joacim Cans låt, Anneli.
Gulligt, en sovande bebisvaran.
Den låter för övrigt precis som en Winnerbäcklåt och jag tror inte den kommer skörda några större framgångar ikväll.

Men det kommer däremot mitt hatobjekt nummer ett göra, Sean Jävla Banan!
Hans låt är bra, jäkligt svängig och medryckande. Bättre än förra årets. Men observera, jag tycker alltså är BARA självaste melodin är bra, INTE den nervärderande texten och INTE pajasframförandet. Vet ni att hans bidrag kostar 3000:-/sekund? Dyraste framförandet ever i melodifestivalen. Löjligt!
Och självklart vinner han storslam ikväll och går direkt till final i Friends. Han prickar in rätt målgrupp, barnen som kommer att tokrösta på dåren.
Copacabanana kommer bli sommarens landsplåga, tro mig! Varenda femåring kommer sjunga på den.

Hoppas att den enda låten som låter som en schlager och är en schlager gör bananjäveln sällskap till finalen.
 Jag tänker på Swedish house wifes, fruktansvärt jönsigt namnval på gruppen men låten är en schlager i alla fall.
Fast det brukar ju inte spela någon roll nu för tiden.
Det var bättre förr, ett uttryck som är befogat i dessa sammanhang.
Trodde på Erik Segerstedt i duett med Tone Damli, men herregud sicket sömnpiller. Så trist! Och ändå har Måns skrivit den, bakläxa!

Oj, det blev en utläggning som hette duga om melodifestivalen.

Annars har jag inte gjort så mycket. Var upp till Willys för att en handling var mer än nödvändig.
Helt slut efter den utflykten, är nog inte så himla fräsch som jag trodde.

Maken då? Jo, han har sovit som en stock. Jag har inte behövt blåsa in luft i näsan på honom.
Han klarar sig alltså utan syrgas. Fast han är gnällig, han vakande klockan 9.00 och var irriterad att jag inte väckt honom klockan 8.00 då penicillinet skulle tas.
Visste inte att jag var sjuksköterska i det här huset och en timme hit eller dit spelar väl ingen roll,
 ta nästa dos en timme senare så är du i fas.
Fick order om att köpa ett nytt batteri till febertermometern också. Varför det undrade jag.
Jo, för varje hem ska ha en fungerande febertermometer tyckte han.
Jag lyckades efter en del sökande hitta batterityp CR 1225 hos skomakaren och nu tar han tempen varje kvart och informerar mig glatt om resultatet.....(han har ingen feber.)

Lite vila en stund kanske.
Ha en trevlig kväll och rösta INTE på nummer 8, ta nån annan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar