23 februari 2013

Norrboda, Mello och Lidl!



Efter vila, smärtstillande, självömkan och tristess så kändes ryggen lite bättre. Frågade Erika om vi skulle hitta på något. Det är så trist och framför allt tyst som i graven här hemma i Pettssonska numera.
Vi bestämde oss för att åka till Emilie och Jogge och fika, för att sen ta en sväng in på Lidl för lite kompletteringshandling.
Jag sa till Rolf att vi åker till Norrboda och fikar. Jaha, vem bor där? svarade han....?
Jag det är många men jag känner bara två, svarade jag.
Han fattade inget utan till slut sa jag att det var till Emilie vi skulle.
 Jag är oroad, gröt i hjärnan eller? Har han glömt var dom bor?

På Norrboda fick vi gott kaffe och chokladmuffins. Vi bestämde att vi i morgon skulle ha tacofiesta här hemma och köpte det vi skulle på Lidl innan vi åkte hem.


Har lite svårt för den där tyska affären, jag hittar inte, konstiga märken, rörigt, ologiskt men såklart billigt!
I frysdisken huserade mitt nya jobb, Solängen! Kul va?

Har nu slängt ihop en potatisgratäng och en helstekt fläskfilé står i ugnen. Det ska bli gott.
Dunkar nog på med ett glas vitt också...
Senare är det sista deltävlingen i mello, lyssnade lite på låtarna förut och jag skrattar högt.
Vilket jäkla skit! Håller fortfarande fast i min teori varför årets låtar är så EXTREMT skitdåliga.
Vi vill eller kan absolut inte vinna ESC ett år till, det har inte Sverige råd med. Därför har dom 32 sämsta bidragen av 3000 tagits ut.
Han är smart den där Björkman, eller Turkman som Sean Jävla Banan sjunger.

 




Om exakt två veckor är vi där igen, fast på Friends Arena med dubbelt så mycket publik, 29000!

Förra året satt vi på bästa platserna, alldeles bredvid "spången" eller catwalken som det heter. Vi kunde ta på alla artister om vi hade velat, fast det ville vi inte!
Okej då, på Ranelid kanske då......

Har lika bra platser i år med och vi kommer ha grymt kul....som alltid!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar