21 februari 2013

Dadlar?



Godmorgon denna underbara torsdag!
Herregud, vad det lät positivt! Man ska inte vara för glad, då kanske man blir klassad som galen, lagom är bäst.
Lagom...detta underbara ord som bara finns i svenska språket...L.A.G.O.M.
Vadå lagom? Lätt att förklara för icke svensktaliga, just det ordet. Dom stämplar nollor! Fattar nada.

Fast i natt, den näst sista på Viggen har jag haft en s.k lagomnatt. Alla sov lagom mycket, alla var lagom glada, alla var lagom förvirrade, kaffet var lagom gott och alla hade lagom fyllda inkontinensskydd vid den enminuters blöjrundan i lagomformat morse.
Dessutom kom dagpersonalen så där lagom i tid.

Hade en liten konversation på sängkanten hos en av mina favorittanter i morse:

Jag: Åå, vad jag tycker om dig!
Lagom söta tanten: Fast jag tycker mest om dadlar!

Det var samma tant som i veckan tyckte jag var så snygg i min nya frisyr, i mörker gjorde den sig bäst.....
Eller som i somras då hon undrade om jag varit på semester eftersom hon inte sett mig på länge. Däremot hade min syster varit där, men hon var inte fullt lik tjock som du.

Man tackar!

Ska sova nu, bara slurpa i mig mitt te.

Heippa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar