4 februari 2013

Lägesrapport



Lite tröttsamt och trist att vara sjuk! Och då får jag ändå vara hemma, stackars Rolf som ligger på  sjukhus. Han mår fortfarande riktigt dåligt, hostar hela tiden.  Han kan inte sova heller p.g.a hostan.
Ingen idé att försöka prata med honom, man hör knappt vad han säger mellan hostattackerna.
Därför ringde jag sjuksköterskan på avdelning 92 för att få vet hur det är med honom egentligen.
Trevlig kvinna som berättade att han fortfarande är riktigt dålig, tungt att andas, hostar, hög feber, lunginflammation och ett CRP-värde på idag 250. Det värdet var 400 när han lades in!
Han får antibiotika intravenöst tre gånger om dagen och kommer så småningom få det i tablettväg i stället. Har även syrgas eftersom han har tungt att andas.
Hon avslutade med att fråga hur jag mådde, det hördes alltså att jag också var sjuk.  

Själv så har jag då som pricken över i:et fått en jätteförkylning också. Jag nyser, snörvlar och snorar och känner mig ännu om möjligt ännu sämre. Tyckte det räckte med allt annat som gör mig sänkt.

Matlusten är det i alla fall inget fel på. Idag delade Gustav och jag på en burk tonfisk i vatten.
Jag la min del på en utav dom kvarvarande pizzabottnarna, öste på med lite rökt skinka, grönsaker och riven ost.

Bafucin, Bricanyl, mjölk, näsdukar, Panodil och pizza

Jag blev mätt och la mig sedan tillbaka i soffan (där jag legat hela dagen) för att kolla på Ullared och Top Model Sverige.
Bäst att passa på när inte Rolf är hemma. Han gillar inte dom programmen.
Gustav är ledsen, han letar efter husse! Tycker det är trist när jag inte orkar leka med honom, vi sover mest hela dagarna. 
 Ska sova snart, godnatt på er!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar