6 februari 2013

Senaste bulletinen....



Ja, vad ska man säga om denna influensa?
 JAG HATAR DEN OCH ÄR SÅ FÖRBANNAT LESS NU!
Jag mår som igår, samma likadant. Hostar, nyser, snorar, snyter mig kopiöst, ont i örat, ont i nacken, ont i kroppen och huvudvärk. Skit, piss, elvakaffe!

Min äkta hälft som numera bor på en vårdinrättning sedan fyra dagar tillbaka, och verkar ska fortsätta med det mår så här idag:
Feber, huvudvärk, hostar satan, LESS, ingen ork, måste sniffa syrgas dygnets alla timmar.
 Fast något positivt är att CRP-värdet gått ner till 150, jippie!
Han blir enligt Dr Westlund look-aliken kvar några dagar till.

MEN DU MÅSTE KOMMA HEM NU! DET SNÖAR! VEM SKA SKOTTA?
Skoja bara, min hemtjänspersonal erbjöd sig att skotta idag när hon levererade lite matnyttigt, pappersnäsdukar och mer Alvedon till mig. Det smälter bort, skit i skottningen tyckte jag.
Tack förresten Yvonne för handlingen idag och Anne i förrgår.

Fick ett sånt där härligt mail i natt mitt i en hostattack. Precis ett sånt mail man behöver i smällkalla vintern när kan dessutom är halvt döende....så här stod det:

Hej lilla Ewa !!!! Här är det bra och varmt vi har alla badat i poolen 
samt gått i kritvit sand som känns som potatismjöl och plaskat med 
fötterna i Mexicanska golfen.
Här bor vi i en av uteplatserna på nedre botten.
Hälsn. Ingrid o Micke
Ps Kanske skickar en bild till Rolf i morgon.





Mina små rara vänner är alltså i Sarasota, Orlando på solsemester.
Och jag säger som Tony Richardsson, jag är inte bitter!

Men jag unnar dessa raringar denna härliga resa, passa på att njuta. Hoppas bara inte jag hann smitta er i lördagsmorse när vi åkte till Arlanda.









 Den här fina Gustafbilden fanns på en utav jättebåtarna i marinan där dom bor.

Tror vi ska skaffa en liknande till våran båt i sommar.







Förresten, herregud vad det går åt Alvedon och pappersnäsdukar.
Gustav då? Han är less han med men ser fram emot kvällens fotbollsmatch på TV.
Han gillar också Zlatan och vi har bestämt att vi ska poppa popcorn till matchen.

Nu tillbaka till sängen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar