15 februari 2013

Es ist freitag!



Hej på er denna fredag!

Kröp i säng rekordtidigt igår. Redan klockan 22.10 hade jag huvudet på kudden, två Alvedon i magen och lurvig katt i knävecken.
Huvudvärken jag hade igår var ensvis, jag som sällan har huvudvärk längre. I går var det migrän och jag hade inga Zomig hemma och orkade inte hämta nya heller.
Somnade bums och sov ända till 9.00 i morse, med förstås lite avbrott för sedvanlig kattservice.

Nu mår jag bättre och ska strax hämta mamma för lite fredagsmys på Willys. Notan är extra lång idag. Ska handla till min lilla tillställning jag ska arrangera här i Pettssonska på måndagkväll.
Mina nuvarande och snart dåvarande jobbarkompisar kommer hit för lite mat, tända ljus och marschaller, vin, kaloribomb och skratt. Det ska bli kul.
I alla fall för dom som tycker jag bor VÄLDIGT långt borta!

För att minimera risken att dom åker vilse så kommer jag lägga ut kaksmulor på vägen från Flottiljen när jag åker hem på måndagmorgon, så dom lätt kan följa spåret.
Fast vid närmare eftertanke så kanske det inte är så himla genomtänkt!

Har såklart skrivit en pedagogisk vägbeskrivning med bilder och lättförstårlig text också och tryckt upp och affischerat halva Viggen med.
Fattar dom inte då....då är dom tröga...haha!

Nu måste jag rappa läget lite, mormor står och stampar snart och mitt hår måste torkas!


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar