4 februari 2013

Status i sjukstugan



Godmorgon på er!
Har haft en sämre natt i natt, inte beroende av kelsjuk katt som faktiskt har sovit i natt utan av hostan! Satan i gatan vad jag hostar, känns som jag har ett sår i halsen.
Vidare har jag ont i nacken, öronen och lederna. Tror inte jag har någon feber.
Ringde jobbet tidigt och sjukskrev mig, är för klen för att orka jobba. Och för den delen inte vidare snällt mot mina boende och kollegor att komma racklig.
 Nästa gång influensan är i antågande vet jag några som kommer sälla sig till pensionärsskaran på vårdcentralen för att vaccinera sig!

Emilie kom hit i morse, hon var snäll och skulle åka till sin sjuka far på Danderyd med laddare, necessär och lite annat han behövde ha in.
Jag orkade inte.
Hon ringde senare när hon var tillbaka på jobbet och hon tyckte han såg "ganska risig" ut med syrgasgrimma i näsan.
Han syresätter sig alltså inte som han ska? Inte bra!

Själv har Gustav och jag sovit hela dagen hittills. Rolf ringde nyss, han hade knappt sovit på hela natten hostar, har ont i bröstet och mår skitdåligt.
Kan man bli så dålig av lunginflammation? Jag hade det -04, dubbelsidig dessutom, men kan inte minnas att jag var så dålig.

Ska lägga mig igen nu, tror det blir soffan och lite zappande på televisionsapparaten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar