2 februari 2013

Trevligt och mättsam kväll




ÄR MÄTT!
Den där Pavlovabakelsen satt som en smäck, la sig som bomull i lilla magen. Men shit vad gott det var och "tillåtet", endast 6 PP. Hur är det möjligt? (Räknade fel på Instagrambilden)
Jo, för att min bakelse innehöll:
  •  1 äggvita = gratis
  •  0,5 dl socker = 5 PP
  • 4 msk vispad vaniljvisp 12 % = 1 PP
  • Massor med frukt och bär = gratis
Kommer garanterat göra den fler gånger, fast kanske lite mindre i storlek, den här var i största laget....Kul när Emilie sa innan middagen "Jag har sett fram mot den där Pavlovan hela dagen!
Tänk om man vill ha mera?"
Haha, tror inte det var aktuellt direkt, mätt i en vecka minst!



 I originalrecepten ska det vara vispgrädde i stället, men vaniljvispen var minst lika gott. Enda knuxet vara att bären lätt gled av bakelsen. Inte så fint med gott, det är huvudsaken.

 

Vi åt förstås en god middag också, innan det var dags för dasslocket!
 Ört och parmesanöverbakad laxfilé med kidneybönor som Emilie marinerade i röd lök, balsamvinäger och annat gott gojs. Laxen var ett VV-recept,  supergott!

Nu över till Årets Händelse!
Melodifestivalen 2013.

Detta var bäst i Karlskrona:
  • Programledararna, Danny och Gina var fantastiska!
  • Mellanaktsnumret, bästa på länge!
  • Rätt vinnare till finalen, en frireligiös och en låtsasjapan i rosa slingor!
  • Rosa ballonger till parkettpubliken! Jag längtar till finalen, tycker jag klär bäst i rosa ballisar!
Vill inte verka stöddig men Emilie och jag sa faktiskt redan häromdagen då vi lyssnade på enminuterssnuttarna på melodifestivalsajten att dessa två skulle vinna.
Så rätt vi hade...som vanligt!

Ska sova nu, hoppas Gustav har samma tanke.

Godnatt mina vänner!
 

1 kommentar:

  1. hrmmm... jag har hört att du tippat på David Lindgren, men inte Yohio! I år ska jag banne mig vinna Schlager tippningen! ;)
    Hoppas du mår bättre och inte blivit sjuk! KRAM

    SvaraRadera