19 februari 2013

Härlig kväll!



Nu har gästerna gått och jag tycker vi hade det riktigt trevligt. Lyckades få till en liten italiensk buffé med betoning på lite. Alla åt och var glada och jag fick mycket beröm för maten. Sånt är kul eftersom jag inte själv tycker jag är en hejare på just matlagning.
Såklart blev det en del över, jag har inte världens bästa "ögonmått" och gör alltid för mycket mat.
Rolf skrattade när vi hjälptes åt på eftermiddagen, han undrade hur många som skulle komma. Vi blir nio med mig sa jag. Herregud, du har ju lagat mat till tjugonio!
Men det gör inget alls, middagen fixad åtminstone en dag framöver, kanske två.....eventuellt tre....

Det jag bjöd på var detta:
  • Kycklingcannelloni
  • Bruschetta med tomat, basilika och parmesan
  • Lyxig italiensk kycklingpaj som var riktigt god! (Recept i senaste Ica Buffé)
  • Honungsmelon
  • Prosciuttio
  • Grönsallad
  • Oliver
  • Parmesanost
  • Tomat och mozzarellasallad
  • Vitt och rött Palazzovin
  • Pollykladdkaka med vaniljglass
  • Kaffe och te
  • Chips
Ja, det var väl allt. En helt vanlig middag i Pettsssonska.

Kameran glömdes nästan bort då trivseln runt bordet var hög, men några halvdanna kort fick jag till på slutet.



 Anna och Lina är Viggens yngsta flickor, Lina tar över efter mig på natten. Det kommer hon fixa galant!


 Jag invigde mina nyinköpta tallrikar, ser ni att dom är rosa? Tur att Rudolf är färgblind, jag smyger in mer och mer av den fina färgen.....


 Lite tomat och mozzarellasallad, grymt gott!


 Annica och Jeanne


Nästan hela Viggengänget, ett fåtal saknas men några måste ju jobba också. 
Synd att min vapendragare Nilofaar blev sjuk i sista sekunden.


 Kommer såklart sakna allihopa, jag har haft ett bra år på Flottiljen men av olika anledningar så väljer jag att sluta och återgå till kommunal verksamhet.
Men jag hoppas jag får hoppa in extra någon natt om det behövs.

Nu är jag ganska trött, gick upp tidigt och dagen har varit lång.
I morgon nya tag och kylen full med goda rester. Lutar återigen åt en bra dag!




1 kommentar: