7 februari 2013

Sjukhusbesök



Slut som artist efter en utflykt till Danderyds Sjukhus och "Operation Uppmuntring av Make modell Sjuk!"
 Jessica var dagens chaufför eftersom jag var osäker på om jag överhuvudet taget skulle orka köra bil, så långt.
Väl på plats på avdelning 92 så blev jag förvånad och glad, sjuklingen såg faktiskt ganska pigg ut trots syrgasgrimman i näsan.
Landstingets senaste klädkollektion satte slimmat som en smäck på den vältränade kroppen.
En V-ringad, vit t-shirt och ett par tunnare, mörkgrå mysbyxor utan mudd döljde dom vackra rasbenen.
Dagens skiktröntgen av lungorna visade som tur var inga proppar men däremot hittade dom vätska i vänster lunga och jag tror att morgondagens eventuella hemgång grusades lite av detta resultat.
Men vi får väl se vad Dr Jacobsson säger vid morgondagens rond.

Hade kameran med mig som alltid då jag är på utflykt. Sjuklingen ville inte vara med på bild och det respekterar jag såklart.
Nu blir det bildregn:


 Först en genom-fönstret-kort på Fisen.


 Inte så kul som det ser ut!


Båtar, skärgårdsstugor, vass och måsar.....
Marint tema på välkomstskylten, passar Rudolf som handen i handsken. 
Rätt man på rätt avdelning!
 

 Ett par sjuka 43:or!


I sjukhuskiosken köpte vi kaffe, kanelbullar, wienerbröd, lantchips, Gott & Blandat och Illustrerad Vetenskap med oss. Han satte genast tänderna i godispåsen. Sen hade jag förstås Haribonapparna med mig från Erika också, det är Rolfs favoritgodisar. Bra att ni vet det om ni vill överraska honom någongång!


 Syrgasen stånkar på dygnet runt, 2 liter/minut. 
Tidigare hade han 3,5 liter/minut men nu är den alltså minskad.



Vacker papier machekonst prydde väggarna på avdelningen, även här marint tema, en mås?!

   Efter dryga timmen pussade jag gubben på flinten och vi åkte hemåt. Jag såg på honom att han var trött.  Men först lite skoj på vägen därifrån. 







Jessica bland vacker konst långt ner i kulverten.

 Typiskt mig! Sånt här skrattar jag åt! 
När ska jag äntligen bli vuxen? Frågan jag ställer mig varje dag.....


Här ville Jessica gå in men det var stängt!
 Hon är ju student!


Vi skulle nog behövt oss en rejäl dos med andakt också men sen hittade vi bilen och slirade hemåt i mörkret.

Hemma igen och jag var ganska slut, fyllde på med två Alvedon, brassade käk, gosade med kissen och landade här, i soffan med datorn i knät.




1 kommentar:

  1. Aj aj aj, Dr Jacobsson kommer nog inte skicka hem maken imorn då, om de hittade vätska i lungan... :(
    Men jag måste då säga: attans så kul vi hade, på det sjukhuset hade vi kunnat stanna länge!

    SvaraRadera