1 februari 2013

Eftermiddagen i bilder



Lämnade min sjuka Rudolf alldeles allena med Gustav och satte kurs mot Kallhäll.
 Emilie hoppade in och vi åkte vidare mot Vällingby. Ett riktigt trevlig shoppingställe med väldigt bra parkeringsmöjligheter. Jag gillar inte P-hus men det här var stort, rymligt, minimalt med bilar, bra skyltat, lätt att parkera och gratis i 4 timmar.....kör fasen en "me like" på den.


Vi botaniserade bl.a på H&M, Lagerhaus, Indiska och Systembolaget. Dagens kaffestopp intogs på den fyndiga fiket med det fyndiga namnet Massagotti.......och visst fanns där en massa gotti!


  Jag fläskade på med den här! Vette 17 vad det var för något men en väldigt liten knaprig välsmakande kaka med något gott klet i mitten. Liten, men säkert med 1800 PP i!
 Latten var försvinnande god! Hade lätt kunnat dricka en till...





Hemma efter ett par timmar och maken var matt. Huvudvärken han har är hemsk och han blir grinig.

Satte igång med mitt efterlängtade pizzabak, ja inte direkt bak, bottnarna var ju redan färdiga.








Blev riktigt gott!
Fyllde botttnarna med röd lök, paprika, tomat, rökt skinka, tomatsås och riven ost. Och sen lite ruccola för syns skull!

Min halvt döende make åt faktiskt upp nästa hela, bra!

Det här kommer jag göra fler gånger, endast 10 PP och man blev så mätt.
Ett glas vitt till, det är väl fredag?



Har i kväll gjort något som jag aldrig gjort tidigare, nämligen bakat Pavlovabottnar.
Men ser ni hur jag lyckats spritsa dom vackert i en ringformat mönster.
Släng dig i väggen Sigrid!
Dom skall monteras, garneras och ätas i morgon. Spännande!


 Sen hände något kul....igen! Jag lyckades slå Bålstamästaren Helena i Yatzy för andra gången!
 Har säkert spelat 50 matcher mot henne och hon är tammefasen helt otrolig, undrar om hon fuskar? Fast det går inte på Yatzy, hon har väl helt enkelt "bara" tur kvinnan! Eller är hon verkligen skicklig?

Bilden till höger är mitt inköp idag. Köpte likadana till Emilie i julklapp och ångrade mig att jag inte köpte till mig själv också. Färgen talar för sig själv, jag gillar rosa!
Blir en klatschig färgklick av det djärvare slaget vid spisen.

Nu pockar en katt på uppmärksamhet, vi ska leka. Tror det blir kasta-amerikanska-råttan-leken.
Den gillar han!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar