10 september 2011

Dagens Gustav

 Varit lite slö idag med surfandet inklusive bloggandet. Har sovit mycket gott, gick upp 14.30.
Då låg fortfarande Slappar-Katten kvar på husses planhalva.
Han är ett ganska bra liv den där katten, äter när han vill, går in och ut som han vill (ibland 100 gånger om dagen), sover när och var han vill och blir kliad och gullad med när han vill.
Han lever helt enket ett sånt kattliv jag önskar alla katter skulle få leva!

Rolf ville åka till Mc Donalds för en sen lunch idag, Emilie avböjde hans erbjudande.
Du kan väl åka själv då sa jag precis nyuppstigen och halvseg. Nä, det vill jag inte jag vill ha någon att prata med. Emilie och jag tittade oförstående på varandra, pratglad är väl det sista man kan kalla honom.
Så jag offrade mej för en QP cheese meny och härligt eftermiddagsprat med äkta maken. Fast risken för skavsår i öronen behövde jag inte oroa mej för.

Hemma igen hos en vaken katt och nymummad dotter. Emilie ska på 2 x 25-årsfest på Bro-Bålsta Golfrestaurang i kväll. Jag agerar privatchaufför såklart.
Aj, då nu kom frågan jag väntat på från Rolf!
Den lät så här: Ska vi ta en tur i svampskogen i morgon?
Vad svarar man på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar