18 september 2011

Pekingsoppa

Så  har man sovit bort denna fina hösthelg.
På både gott och ont kanske. Jag har "sluppit" det mycket ansträngande arbetet med att bygga båthus och plocka ur båten. Rolf höll på hela dagen igår och hela idag. Men nu står båten där i sitt fina båthus och vilar sej i form och väntar på nästa båtsäsong. Fast han chockade mej rejält när han idag sa att ska sälja våran M/S Nari. För mycket jobb med en veteranträbåt och varken tid eller ork finnes när man börjar bli gammal och trött. Hoppas det finns någon köpare bara!

Det blev en något oskarp bild på chokladmoussen vi åt igår till efterrätt.
Den var i alla fall så god, och framförallt mättande. Orkade bara hälften, tar resten i dag.

Idag kommer Erika hit på middag, vi slöar lite och åker till Bålsta och äter hos Peter på vårat favorithak Winner Garden.  Sen i kväll är det dags för tredje nattens jobb. Känns bra, jag gillar mitt jobb och tycker om mina arbetskamrater. Fast egentligen har jag inga arbetskamrater eftersom jag arbetar ensam.
Men jag ser dom ju en stund på kvällen i alla fall och jag vet att dom finns om jag känner mej ensam.
Nu måste jag mumma mej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar