17 september 2011

Det ska va` italienskt!

 Här sitter Gustav och väntar på att bli kammad! Han sitter ofta där när han är godissugen. Vet att han  får godis när han är färdigkammad. Ibland kammar jag honom fem gånger om dagen.
Godiset tar slut fort.
 Det här får bli Dagens Gustavbild. Söt som alltid, min finaste!
Mina gästkockar dök upp som planerat framåt eftermiddagskaffet.
Genast så for dom iväg till Willys med mitt bankkort i handen för att inhandla ingredienser till dagens middag.
Så klart blev det italienskt! Jogge trollade fram en enormt god Parmigiana, en typ lasagne fast utan lasagneplattor. I en äkta Parmigiana använder man auberginer i skivor istället.
Lite sallad, vitlöksbröd och riven parmesan och jag kan säga att jag var i himlen.
Ja, herregud som han lagar mat den där Jogge! Var rädd om honom Emilie!
Emilie stod för efterrätten, en LCHF-chokladmousse. Den har vi inte orkat med än.
Men bild kommer i morgon, garanterat.
Nu ska jag vila min stinna mage ett tag, sen dags för jobb igen.

1 kommentar:

  1. Har ni ngn som går på LHCF dieten i familjen eftersom ni lagar en del sån mat också???

    SvaraRadera