4 september 2011


 

Godmorgon mina vänner! 
Gick och la mej tidigt i gårkväll, redan klockan 00.00. Sovit som en stock och kravlade mej motvilligt ur min sköna säng med rena lakan vid 9.30.
Trodde då att Skogsmulle redan hade styrt en redig matsäck och allt var klart eftersom han i går signalerade om att vi skulle vara i väg vid 9.00!! Typiskt han, alltid överdriva om starttiderna....

Men icke, han satt i sin gråa Dressmanmorgonrock och tittade på ett mycket intressant program på TV som handlade om tyfoner och främmande föremål i Djävulens hav.
Blev lite orolig igår när han sa att vi skulle packa extrakläder i våra ryggsäckar, "kan vara bra att ha".
Jag tänker då inte kånka på någon ryggsäck, jag ska ha kameran i ena handen och Iphonen i andra.
Finns väl GPS i den så jag känner mej trygg, fast frågan är om mottagningen i skogen är så bra?
Har ju knappt mottagning hemma i köket.
Annars tänkte jag köra en Hans och Greta, lägga ut kaksmulor så jag hittar hem igen.
Märker ni att jag är mest rädd för att gå vilse? Älgar, troll. fästingar, polska bärplockare och lösspringande hundar bryr jag mej inte om.....nästan.
Nu blänger han på mej, menar nog att jag ska stänga locket och göra mej redo.
Alltid redo! Som skojterna säger....

Och detta är kanske det sista ni hör ifrån undertecknad. Tack för den här tiden det har var urkul!
Förresten, signalement på mej ifall ni behöver skicka ut skallgångskedjan:
176 cm, överviktig dam i 51-årsåldern med rufsig frisyr. Klädd i blå fleecetröja, byxor i jeans som slutar under knät och som sagt kamera i ena handen och Iphonen i andra. Eventuellt kan kameran bytas ut mot en kaffemugg eller laxmacka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar