26 september 2011

Beethoven


Idag har jag hälsat på Beethoven, Linus och deras matte Anne. Beethoven är en oerhört söt och lurvig katt, en raskatt......ingen gatukorsning här inte. Han har blåa ögon!
Linus glömde jag ta kort på men han är en hund modell större, lurvig, söt, väluppfostrad, rar sak.
Ras? Ingen aning, men det är ingen mops i alla fall! 



 Jag fick gott kaffe och en pratstund. Har även hunnit med att veckohandla på Big W.
Veckans middagar i Pettssonska går i husmankostens tema:
  • Köttsoppa och pannkaka
  • Köttfärslimpa, potatis och grönsaker
  • Tandoorikyckling med ris och sallad
  • Ugnsstekt falukorv med potatismos
  • Rosépepparbiffar med klyftpotatis och grönsaker
Ser väl ganska bra ut, fast köttfärs två gånger? Är det OK?  Äää, det får vara så nu.
Kvällen närmar sej med stormsteg. I kväll är det Svenska Hollywoodfruar. Jag ser fram emot det. Jag behöver min dagliga dos av Maria Montazami.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar