5 september 2011

Gustav börjar bli lite tunnhårig....som sin husse.

 Godmorgon säger jag så här på blanka eftermiddagen!
Sov inte så länge idag, blev väckt av en ilsken telefonmobil klockan 11.50. Rolf hade åkt ifrån sin mobil i morse så det var den ringde.
Ett jäkla liv, trodde först det var brandlarmet men kom på att något sånt har vi inte installerat i Pettssonska.
Nattens arbete i övrigt då? Jo, det var lugnt, tyst och väldigt ensamt. Som tur var kom Marja upp och fikade med mej en snabbis. Men någon sköterska såg jag inte röken av förrens vid 5.00-rundan.
Lite aningens trist att vara ensam hela natten.
Men nu ser vi ljuset i tunneln Mia och jag! Det kommer att anställas fler nattpersonal, fr.o.m 1 april 2012 bli vi två på natten.
Alltid något att se fram emot. 
Något annat som jag ser fram emot är mina barn, en kopp kaffe och Ullaredsresor i flertal.
Båda sötnosarna kommer hem idag!
Och Ullared, ja det verkar inte bli bättre att det blir två resor i oktober.
Kaffepaus är det hög tid för nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar