13 september 2011

Ja, ni ser ju själva! 

Har inte sovit så himlans bekvämt i jättesängen idag, men det gör inget. Täcke har det vart sisådär med, men det gör inget det heller, han är som en värmekamin. Jag vet att ni tycker att jag borde flytta på honom eller att jag kan lägga mej på Rolfs halva.
Risken om jag lägger mej där att är jag kommer att ramla ur. Jag dras alltid till mitten.
Tittade fel på klockan trodde den var 14.00 så jag skuttade glatt upp. Visade sej senare att den var bara 13.00.
Men nu är jag snart på upploppet, sista natten inatt sen ledig två och sen jobbhelg....igen?
Håller på att spara ihop till vintermånadernas brutala elräkningar, jag hatar dom.

Missade förresten Svenska Hollywoodfruar igår, men har sett det nu på TV3 play.
Det brann till ordenligt i skallen på Gunilla igår! Ger lätt ett vulkanutbrott på Island mindervärdeskomplex.
Herregud, jag blev nästan lite chockad, hur behandlar människan sin personal. Ljuger gör hon också. Stackars lilla mor, sitter där och fattar ingenting. 
In stormar polis ??!! Och anställa en personal som inte ens pratar hennes språk, inte den bästa förutsättningen om man är dement eller bara lite gammal och glömsk. Flytt och språksvårigheter gör den dementa snabbt mycket sämre och förvirrad säger jag vis av erfarenhet efter 26 år inom demensvården.

 
Sen hennes stackars katt som får bo mestadels av tiden i bilen för att det är förbjudet med husdjur i huset. 
Lilla Tusse hade både kattlåda, mat och vatten bak i bilen, men ändå?!
Maria Montazami är min favorit, det vet ni. Var ett himla fokus på den blå skålen....Ja, herregud!
 

2 kommentarer:

  1. Ha ha ja det brann till ordentligt i skallen på Gunilla igår. Synd om både mor och katt och för att inte tala om hur synde jag tycker det är om hennes dotter.

    SvaraRadera
  2. Tack för påminnelsen, höll ju på att glömma bort veckans avsnitt! Jag har ju inte tv3, så jag kan bara titta i efterhand. Men det får bli i morgon, när F är på jobbet, jag vill titta ifred! :)

    SvaraRadera