25 september 2011

Romantisk söndagsutflykt

 Efter gårdagens platta fall med huvudvärk hela dagen vaknade jag upp denna söndagsmorgon med.....just det, huvudvärk!
Svepte med kräkkänning två Treo och en kopp te, gick och la mej och vaknade vid 13.00, fortfarande med huvudvärk.

Hittade maken i köket rullandes köttbullar?!
Frågade snällt om vi inte kunde göra något, jag hade inte varit ute på två dagar och var i stort behov av frisk luft!

Vi åkte mot okänt mål, jag hade klätt mej alldeles för varmt. Hade både jeans, stickad tröja, halsduk OCH jacka!
Trodde det var höst, hade missat solen eftersom jag legat nerbäddad.
Precis när vi skulle åka så böjde jag nej ner för att ta upp ett papper på golvet. Och vad händer då, jo ryggjä..ln krackelerar! Så nu är det ordentligt synd om mej huvudvärk och ryggpaj!
 Klockan 14.00 är det broöppning vid Erikssund. En ynka båt, modell plastbalja skulle passera.
 Såklart hamnade vi som så många gånger förr i Sigtuna. Fika på Tant Brun. Tänk att det huset är ända från 1600-talet.

 Maken bjöd frikostigt på fika och hallonpaj. Själv smaskade han i sej ett wienerbröd modell dasslock och en liten chokladkaka för 8:-.
 Liten tur till hamnen förstås, båtklubbens klubbhus är säkert också jättegammalt.

 Soldyrkande söndaggäster njuter i den nybyggda sittanordningen. Rolf går med långa benet före.

Som så många gånger förr så hälsade vi familjen And som idag hade finfrämmat av familjen Storch eller var det familjen Kanadagås.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar