19 september 2011

Fullt hus

 Idag har det varit fullt hus i Pettssonska. Först ut var Emilie som kom hem efter att ha varit i stan på ytterligare en anställningsintervju. Håll tummarna nu!
Lite senare kom en strid ström av mina favoritmänniskor: Jogge, lilla maken och sist kom Erika.
Gustav var glad att alla var hemma!
Vi hade tre rätter idag att välja bland!  Dolmiopasta, empanadas och Emilies LCHF-kycklingcurry.
Gustav fick kokt torsk istället för Whiskas, han älskar kokt fisk.
Alla blev mätta och belåtna. Gustav somnade skönt på sin vinterplats utanför balkongdörren.
Alla utemöbler är nu undanplockade inför vintern, men bordet har vi kvar så Gustav 
har någonstans att sova.
Sen for Jogge iväg på personalmöte, Erika på yoga och Rolf somnade i soffan.
Emilie och jag spelade WF och jag lyckades med konststycket att få 270 poäng för ordet BUTIK!

Har precis tittat på Svenska Hollywoodfruar. Idag blev jag faktiskt lite illa berörd. Gunilla tillhör definitivt inte till mina favoriter. Idag var hon hemskare än vanligt och jag tycker synd om hennes stackars dotter som påtvingas detta sjungande i parti och minut!
Stackars Erika!
Nu lite te och sen dags att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar