2 september 2011

Jehovas vs Zlatan

Jehovas Vittne Rikets Sal
Ont i foten eller inte ont i foten
Jag har haft en ganska behaglig fredag. Gjorde inte många knop på förmiddagen mest lite slösurfning och Wordfeudbriljerande.
Fick oväntat besök också utav en förskrämd liten grå mus från Jehovas Vittne. Emilie öppnade dörren och fick frågan om hon hade några livsfrågor hon undrade över.
Nej, sa Emilie och tänkte efter ett tag samtidigt som hon avböjde senaste numret av Vakttornet.
Kom på när musen hade gått att hon skulle frågat hur man botade fotvårtor, det har jag alltid undrat.....?!
Men jag vet inte om hon hade kunnat ge något bra svar på det.

Prick klockan 13.00 fällde jag ut landningstället på Clion utanför lilla mammas port. Vi skulle till Willys för fredagshandling inklusive den obligatoriska provsmakningen.  Det är alltid provsmakning på fredagar.
Idag bjöd den käcka damen på pasta med baconsås i små, små veckade pappersskålar. 
Jag ville inte provsmaka, gillar inte den där tjatig tanten som står och rör i grytan varenda eviga fredag.
 Jag stannade och fikade hos mamma efteråt i vanlig ordning, idag bjöd hon på äppelkaka...hembakad?
Blev faktisk lite förvånad men åt ändå två bitar, den var mycket god. Guldstjärna till morsan!

Hem igen för att vinka adjö till en halvrasslig Emilie som skulle jobba mellan 16-04 på Slottet.
Hade handlat Nezeril, Treo och Bafucin till henne, hoppas hon orkar med detta hästpass.

I kväll gäller det för Sveriges fotbollspojkar. Som vanligt i tidningarna och TV är det mest snack om Zlatan, ska hans fot hålla? Den som lever få se.....Går den sönder finns det alltid silvertejp. Allt går att laga med silvertejp, det har jag läst på FB.

Slängde ut en fråga till Rolf för en stund sen, jag behövde hjälp med ett ord i Wordfeud.
"Ett ord på tre bokstäver som slutar på E?"
Rolf svarade snabbt....KORSORD....??! Ja, du Rolf det var inte till någon större hjälp men ett gott skratt fick jag iaf.



1 kommentar:

  1. tre är ett ord på tre bokstäver som slutar på e :)

    SvaraRadera