9 september 2011

Matglädje


Som vanligt så har jag ingen som helst svårighet att sova på dagarna efter ett intensivt nattskift.
Idag funkade det även att sova med öronpropparna i handen, suveränt.
Har alltså somnat innan jag hunnit få dom små skumbollarna på plats i öronen.
Fick present av min arbetsgivare igår, hade delats ut på personalmötet igår som jag inte lyckades ta mej till p.g.a att jag försov mej. 
En kokbok skriven av Leif Mannerstöm med maträtter anpassade för gamla människor. Man hittar bl.a stångkorv, Wallenbergare, fläsk med löksås m.m. Fast mycket annan trevlig mat också.
Tanken är god, personalen ska en gång i månaden laga mat ur kokboken till sina boende på Pomona.
Det jag undrar över är hur dom ska hinna? Arbetsbelastningen är redan på tok för hög och sen ska dom laga trerätters också...
Hörde även att kommunens s.k chefer och annat löst folk kommer bli inbjudna att smaka den delikata maten. Ribban läggs högt!

Ska lura Rolf när han kommer hem och säga att jag köpt en kokbok till honom.
Den heter ju "Att njuta av mat på äldre dar", passar farbror Rolf 87 år perfekt.

Idag blir det Kantarellpaj med grönsallad. Jag skickade Emilie till kantarellskogen och hon kom snabbare än blixten hem med en påse. På kvittot ser jag sen att kassörskan hade haft svårt att skilja på svampsorterna. Hon hade fått betala för champinjoner 14.90:-/kilo istället för 89:-/kilot som kantarellerna kostar. Jag är så oärlig i detta läge att jag tackar och tar emot.

Oj, nu kom maken, dags för dagens lur! Han kommer bli glad tror jag.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar