3 september 2011

Jävla kantareller

Rolf har redan bestämt hur morgondagen ser ut, vad vi ska hitta på för skoj. Svimma inte nu!
Och det blir inte något slöande i soffan med datorn i knät, Iphonen i vänsterhanden, zappande på TV samtidigt som kaffet slinker ner kan jag lova! 
Nej i morgon beger sej Herr och Fru Kantarell uti skogen på svampexkursion!
Jag är vettskrämd! Tänk om vi går vilse? Rolf som skenar på så snabbt, han kanske springer i från mej? Med flit? Kanske är planerat?
Han ska fixa fikakorg med goda mackor med lax på, kaffe i termos och sittunderlag i militärgrön färg.
Sen ska vi sitta där på varsin stubbe och äta laxmackor. Fär säkerhetsskull så kommer jag ladda ner Svampguiden-appen till telefonen.
Ett ovärdelig hjälp på traven har jag hört från en säker källa. Ska leta reda på en visselpipa här hemma också och kanske gå ut och träna på att krama ett träd.
Är det någon sett väderleksprognosen för i morgon? Regn va?


3 kommentarer:

  1. jag rekommenderar skogen i vallbyvik. Mycket kantareller. Jag vet många ställen. Lotta

    SvaraRadera
  2. Du har väl GPS i telefonen? Lycka till.
    /Sandra

    SvaraRadera
  3. Herregud det är modigt gjort att bege sig ut i skogen. Tyvärr för dig så verkar det som det ska bli soligt i morgon.

    SvaraRadera