19 september 2011

Tjolahopp!


Hello!
Ewa is i da house!
Orkade inte öppna apparaten för bloggning i morse utan jag la mej på direkten.
Tog med mej lilla Macen i sängen och kollade på gårdagens avsnitt av Idol.
Gustav sov gott bredvid som Pippi Långstrump med fötterna på husses huvudkudde.

I natt var det i särklass århundradets lugnaste natt, i alla fall på antal larm.
Fast på morgonrundan hade vi en del att göra. Fick en rar komplimang av en söt farbror, han sa:
"Du har lugg! En käck liten pannlugg!" Jahaa, sa jag och fnissade glatt.
Fnissade inte lika mycket när han senare droppade nästa påstående: "Du är kraftig, nästan lite tjock. Ser ut som en brottare"!"
Man tackar! Skarpsynt för att vara nästan 100 år. Då var han inte lika söt......

Idag är det den rutinmässiga Dolmiodagen i Pettssonska, orkar inte göra något avancerat när jag är trött efter helgens arbete.
Fast jag ska äta hemlagade empanadas, chilenska piroger. Emilie och Jogge var på middag hos Jogges föräldrar i går och söta mamma Antonella skickade med en doggy-bag till oss.
Är osäker om pirogerna dock är i modernaste laget för Rolf, så jag säkrar upp med en kastrull makaroner och köttfärssås till honom.

I kväll blir det TV, Svenska Hollywoodfruar! Hoppas att man få skratta igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar