17 september 2011

Tjappa!

Vaknade upp efter 6,5 timmars skönsömn till ett tyst och ensamt hus.
Gustav vart jätteglad när jag släppte in honom, han hade nog haft tråkigt stackarn.
Rolf är nere vid båten och bygger upp vårat jättebåthus. Egentligen är det upptagning den 7 oktober, alldeles för sent för en mahognykryssare med stil. Fattar inte hur den där båtklubben tänker? Vad är det för människor som nyttjar sin båt så sent, kan ju faktiskt vara snö så där i början av oktober.
Så som alltid får vi hyra in en "egen" kranbil, fast denna gång hade vi turen att det var 4 stycken båtar till som ville upp.
En affärsidé kanske? Bli kranbilsförare, mycket svarta pengar rätt ner i fickan. Fast det är klart, en kranbil i inköp är nog inte så billig.
Eller så vill jag bli stuguthyrare i Ullared. Där finns det pengar att tjäna!

Nattens jobb var en s.k lagomnatt. Lagom att göra men framförallt så arbetade en ordinarie sjuksköterska. Tack gode gud för det!

Fick en rar kommentar i morse av världsbästa Pia! "Har du gått ner i vikt?"
Hahaha, henne ska jag garanterat bjuda på lunch på Gekås när vi åker dit!
Tror knappast jag har gått ner några gram. Har i och för sig ätit ett par av Emilies LCHF-anrättningarar. Men så fort går det väl ändå inte? Hon är för söt den där Pia
(och kanske lite halvblind också)

Idag tror jag mina gästkockar ska göra entré, hoppas verkligen det. Är sugen på något riktigt gott, gärna italienskt. 
Nu kaffe och komma i kapp i Wordfeud, har 12 stycken motspelare som spelat medans jag sovit.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar