8 september 2011




Godmorgon mina kära vänner!

Märkte ni något ovanligt i morse? För en gångs skull så bjöd jag er inte på något spännande inlägg innan jag hoppade i sängen.
Ni är lite bortskämda med det tycker jag, men i morse var jag trött efter nattjobbet så jag valde sängen framför datorn.
Mycket märkligt!? Ställde klockan på 13.00 eftersom det idag var s.k APT-möte klockan 14.00.
(APT? ArbetsPlatsTräff, konstig benämning)
Det första mötet med nya chefen. Jag vaknade förstås försent och när jag tittade ut så såg jag att jag inte heller hade någon bil. Emilie var ute och gasade.
Så det var bara att packetera sej i sängen igen och somna om.

I natt var det om möjligt ännu tråkigare och ensammare än vanligt. Som tur var kom det två kollegor på en snabbvisit och två hundar också!
Jag bjöd på havrekakor och blev nog väldigt populär iaf hos dom fyrbenta raringarna.
Som ni vet gillar jag djur bättre än människor så det gäller att hålla sej populär hos dom fina vännerna.

Idag kommer äntligen Erika hem på middag och mys innan hon ska på yoga.
Det blir veckans fjärde K-märkta middag, Kycklingteriyaki!
Har aldrig gjort den rätten tidigare men receptet ser busenkelt ut och jag är både läskunnig och smart så hur svårt kan det va?
I kväll jobbar jag min tredje natt, hoppas den blir lika bra som dom tidigare och framför allt hoppas det finns någon tjänstgörande sjuksköterska att tillgå. Gärna en trevlig om jag får vara petig...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar