6 september 2011


Idag blir det storhandling! Ska hämta Erika från jobbet och sen bär det av mot Willys i Veddesta. Även jag passar på att storhandla veckans middagar.
Kommer gå i ide nu när jag har en tuff jobbvecka framför mej med några frivilligt åttagna extranätter.
Då gäller det att ha framförhållning och vara sjukt förberedd. Därför har jag nu letat recept och skrivit nota. Guldstjärna!

Det lustiga i kråksången är att alla middagar denna vecka börjar på bokstaven K.
Igår när Anne P var här och fikade så visade hon mej en ovärdelig app, Kokaihop hette den.
Oj, vad mycket bra recept och tips man hittade där, den tycker jag ni borde prova. 
Prova gärna att äta och dricka samtidigt också.....hahahaha (Citat Maria Montazami)
Så här ser den delikata veckomenyn ut:
  • Tisdag: Köttgryta med massa grönsaker och potatis
  • Onsdag: Korvgulasch serveras med ris och/eller potatis och sallad
  • Torsdag: Kycklingteriyaki serveras med ris och/eller potatis och sallad
  • Fredag: Kantarellpaj med sallad
Helgen är ingen idé att planera, man vet aldrig vare sej hur många vi blir kring middagsbordet eller vad alla är sugna på.
Men jag tror att grillat är gillat av alla, bäst att passa på.

Nu iaf så står köttgrytan på spisen och puttrar och har så gjort i hundra år, nästan. Man ska verkligen ha tid att laga gryta. Kokakokakokakoka....länge. Men oftast blir det segt än då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar