14 september 2011

Känns bra

Godmorgon säger jag utvilad och mätt klockan 15.00.
Emilie bjöd på LCHF-pannkakor med bär och vispgrädde.
Jag älskar när jag får maten serverad.
Pannkakorna smakade lika som traditionella pannkisar men var lite sladdrigare i konsistensen.
Tack min kock!
Kan ni tänka er att jag är ledig nu, i två nätter!
Dessa dagar ska ägnas åt ingenting. Har jobbat 84 timmar på 10 dagar, eller 8 nätter av 10.
Med facit i hand var det nog någon natt för mycket. Men eftersom jag har svart bälte i att sova på dagarna så ska jag inte gnälla.
I kväll ska jag ha TV-kväll i soffan med mina favoritkillar.

Är glad för att jag har fått semester en dag i oktober också, den 10:e närmare bestämt.
Stora Ullaredsexpressen rullar i väg genom Sverige den 9/10. 3 eller förhoppningsvis 4 köpstarka, underbara kollegor kommer göra Gekås osäkert igen. Oj, vad kul vi kommer att ha det och oj vad min inköpslista börjar bli lång och oj vilken tur att jag jobbat ihjäl mej nästan. 
(Fast just ja, dom extraslantarna var till elräkningarna i vinter ja...)

Hinner med ytterligare med Ullaredstripp i oktober! Ja, jag vet vad ni tänker nu.....galen kvinna.
Den 22-23:e åker jag med ett annat svänggäng nämligen mina svägerskor och andra ingifta kapitalstarka damer hemmahörande i Nynäshamn, Tungelsta, Järfälla, Kungsängen och Bro.
Men planen är att jag ska handla mina julklappar m.m. på första resan, andra svängen åker jag med bara för att agera reseledare och coacha min Gekåsrookies.
Herregud, dom kommer ju garanterat fara runt som yra höns därinne utan någon som helst rutin.
Kanske inte ens kan bete sej och kommer med trubbiga armbågar. Nej, i slutet av oktober måste man ha vässat armbågarna och det redigt.

1 kommentar:

  1. Oj Oj Oj den där LCHF maten verkar aningen skum tycker jag. Men det verkar ge resultat.

    SvaraRadera