20 september 2011

Fiskmiddag





Kanske dags att sammanfatta denna dag.
Lilla mor ringde vid 12.30 och sa att hon var åter i hemmet efter en träff med den kyrkliga syföreningen.
Jag åkte och hämtade henne som planerat och sen for vi till Willys för veckohandling.

Mamma vann! Hon fick ihop 7 middagar medans jag bara lyckades skrapa ihop 4. Fast jag hade bättre sluttid än henne.
Jag var packad, betalad och klar innan hon ens kommit till kassan. Oavgjort?
Efter det obligatoriska kaffet, gnällandet och mandelkubben åkte jag hemåt med mina varor.

Idag har jag samlat pluspoäng på "Vara-en-god-hustru-och-laga-husmanskost-kontot".
Jag slog på stort och gjorde stekt strömming med potatismos. Och sen lite fina slingriga morötter på mitt sätt. Piffade även till moset med lite hackad persilja, som jag sett kockarna på TV brukar göra.
Morötterna utgjorde en riktigt härlig färgklick på tallriken. Lätt att imponeras!
Smakade väl sådär tyckte jag, medans Rolf åt så det smaskade. Han gillar sån här mat.

Annars så har jag mest spelat WF och drömt om när jag får börja använda min Onepiece.
Ser jag verkligen sinnesjuk ut?
Men det dröjer 11 dagar, sen lär Ullaredskostymen från i fjol konkurrans.

Nu ska jag zappa lite, är alldeles allena i soffan. Underbart!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar