12 oktober 2011

Äntligen Ullared

 Ullaredsexpressen landade klockan 8.10 utanför Pettssonska. In med den lätta packningen och i väg.
Anne körde oss lugnt, försiktigt och väldigt fokuserad mot Ullared.
Endast ett snabbt kombinerat kiss/lucnhstopp i Norrköping sen i väg igen. Stämningen var på topp, alla pratade på och jag var väl som vanligt värst.
Har svårt att vara tyst speciellt när jag är bland likasinnande vänner.
 14.15 parkerade vi på den smockfulla parkering, det var alltså fler än vi här? Min kundvagn efter någon timmes shopping.
 På söndagar stänger Gekås 17.00 så en stund innan ställde vi oss i kön. Jag hade endast tre stycken före mej så det var inget långt köande. Roade mej med att spana in vad som fanns i alla vagnar, herregud vad en del handlar!
Pia var mycket nöjd med en Jumpsuit i softpile. En julklapp klar!
 Anne valde kassa 64. Även hon lyckades fånga en Onepiecekopia. Dessa gick åt som smör kan jag lova!
 Lite eftersnack utanför entrén i väntan på Cia, Annes väninna som hade lite längre kötid än vi.
 Halvpackad bil efter knappt två timmars shopping. Bara nödvändigheter!
 På plats i Casa de Kerstins finfina stuga, som inte är en stuga utan en hel villa!
Kvällens pizzabagare var Anne och Pia. Dom bjöd på en mycket god pizza med allt möjligt kollijoks på. Ett par glas vin till och sen blev man lätt trött.
 Efter disk och plock med Ullaredspåsar så hamnade vi i soffan. Cia dukade upp ost, kex, druvor och mera vin!
Anne är såååå nöjd med sin Onepiece!
Klockan 22.30 var vi så trötta så vi hoppa i säng. Vi hade varsitt rum och jag somnade nog innan huvudet hamnade på min medhavda nussekudde.
Första dagen avklarad med bravur och mycket SKRATT!

1 kommentar:

  1. Åh, det är alltid lika roligt att läsa om dina Ullareds eskapader! Önskar att jag kunde få åka med någon gång, skulle lätt kunna utmana någon i en match shopping :) Måste bara fylla på Stora Plånboken, den matchen tar tyvärr lite längre tid, en fritidsledarlön blir man inte rik på. Tips på något spännande jobb med redig lön mottages tacksamt! :)

    SvaraRadera