21 oktober 2011

Flexibussitet eller inte?


Tur att man har bil! I morse när jag skulle hem så såg jag busskaoset vid Bålsta pendeltågsstation.
Tror att hela Sveriges lager av bussar befinner sej just nu i Stockholmsområdet. Det var Delfinbuss, Ekmansbuss, Håbobuss, Fraggelbuss, Dianabuss, Swebus, Botkyrkabuss, Rollsbuss, m.m.
Anledningen till synfoni av färgsprakande enorma busskalas är att all pendeltågstrafik mellan Stockholm och Bålsta är avstängd ända tills på tisdag!
Grattis! Hoppas ersättningsbussarna kommer fungera.
En sjuksköterska som jobbade hos oss i natt och bor i Kungsängen kom till jobbet vid 22.00, en timme för sent.
Hon fick åka buss från Kungsängen till Rotebro (??!) för att där byta buss till Bålsta....?
Snacka om meningslös omväg!

Nu ska jag sova. Känner mej trött efter tre nätters jobb. Ska kanske handla med mamma i dag om jag orkar.
Guten nacht!


1 kommentar:

  1. Om jag skulle välja buss så skulle det helt klart bli Fragglebussen :-)) Sov så gott Ewa, och ha så kul i paradiset i helgen!!/Raffen

    SvaraRadera