20 oktober 2011

Ensamt, trist och tråkigt


Så har denna dag också ägnats till min favoritsysselsättning, nämligen sova.
Fast idag sov jag bara till 14.00.
Nattens jobba annars då? Räcker med ett ord: ENSAMT.
Ingen vidare hit att ha en sjuksköterska som man inte ser röken av. Dessa nätter då inte dom ordinarie gullpluttarna till sjuksköterskor jobbar tycker jag det borde sättas in en undersköterska till i stället. Och sen ha en sjuksyrra i sovande jour. Kanske inte är genomförbart men det är bara en tanke.
Jag behöver två friska händer till för att kunna jobba bra, inte en osynlig förvirrad sjuksyrra.
Som tur var fick jag snabbesök av valda delar av utegrupperna. Lite fika och småprat är alltid trevligt. Men sen som sagt var det ensamt och tyst.
Hittade ett nytt spel på Iphonen, Hänga gubbe. Skittrist och döenkelt. Blev inte hängd en enda gång, vilket var tur. Hur hade det annars gått med den stundande morgonrundan.
Morgonrundan skedde även den i ensamhet, gjorde så gott jag kunde. Man är inte mer än människa.

Gustav och jag har varit ute på gräsmattan och lekt. Vi lekte hans favoritlek, kasta Ikearåttan. Det gillar han! Han sprang, hoppade och skuttade som den glada kisse han är. Det blev kallt så jag gick in, då kom han efter och så fortsatte leken inne istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar