19 oktober 2011

Guld till mej!


Har precis satt personligt rekord i min specialgren: SOVA.
Ni kanske trodde att jag kolatvippen? Nejdå, jag har bara sovit mellan 8.00 och 16.00!
8 timmar, ja herregud!
Tror jag kommer bli piggast på jobbet i natt i alla fall.
Vaknade med ett ryck, tittade på klockan och tänkte...köttfärslimpa!
 Skulle ju just idag bjuda min lille man på denna limpa, men den tar ett tag att tillaga. Speciellt om man inte har lust att börja rodda i köket på direkten efter uppvaknandet.
Jag har mina ritualer då, och matlagning precis efter uppvaknandet ingår inte i dom. Kaffe först!

Jag har en teori om varför jag kan sova så länge: Jag tar igen dom åren med knapphändig sömn då mina barn var små. Då sov man extremt lite. Det var leverans och hämtning till lekskolor och skolor. Hann knappt somna innan dom skulle hämtas.
Väldigt korta dagar i skolan tyckte jag. Lekskolan var mellan 9.00 och 12.00.
Och på helgerna ville jag inte "sova bort" tiden med mina fina. Rolf jobbade mycket och var tröttare än jag, så jag sov alldeles för lite på mina jobbhelger.
Det tar jag alltså igen nu, med råger!

Åter till köket!

1 kommentar: