18 oktober 2011


I dag kan man inte beskylla mej för vara en sjusovare i alla fall.
Klockan 7.00 ringde alarmet och jag skuttade upp, inte precis....men jag hasade mej ur sängen.
Bra gjort!
Äta frukost vid den tiden är ingen hit, inte för mej . Jag äter gärna frulle framåt 11.00.
Men det gick inte idag, jag skulle vara på plats på jobbet 8.30.
Vi hade ett möte med självaste Socialstyrelsen och det var inte bara för att vi är privata numera som jag trodde. Utan det var på uppdrag av regeringen. Alla kommuner ska inom en treårsperiod få besök av Socialstyrelsen och just idag var det Håbo kommuns tur. Sen just att det blev mitt hus var en slump.....sa dom tre glasögonprydda damerna som kom på besök.
Det var jag som förstås representerade den ensammaste nattpersonalen i stada, sjuksyster och tre dagpersonal och en sjukgymnast.
70 stycken frågor skulle vi svara muntligt på och det tog tid fast det var bra frågor och mycket kom fram. Det var frågor om genomförandeplaner, dokumentation, aktiviteter, avvikelse, Lex Sarah, Lex Maria, bemanning, handlingsplaner, rutiner, läkarkontakter, önskemål från boende m.m.
Klart jag chockade dom en aning när jag berättade att ja gär ensammen på fyra våningsplan och 34 boende.
Det gillade dom icke!
Nu kommer Anne P, vi ska fika, snacka skit och skriva nota till Ullared!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar