29 oktober 2011

Jäkla påhitt!

 
I natt är det dags igen för detta löjliga påhitt!
Ställa tillbaka klockan en timme, vilket i klartext betyder en timme längre arbetstid, förvirrade pensionärer som tror dom blivit bortglömda samt tokpissiga blöjor!
En given succé med andra ord!
Det är tungt som det är vargtimmarna mellan 2-5, nu ska man glädjas att den tiden blir ytterligare tyngre. Gaaaahhh!

Annars så kommer här min senaste sovrapport. Sovit utan större besvär till 14.45. Var vaken en timme mellan 12-13 då min extremt högljudde bror kom på oväntat besök. Fast idag tycker jag faktiskt han var lite tystare än vanligt. Han kanske har lärt sej att lillasyster jobbar natt, har ju gjort så dom senaste 28 åren

Nu vankas det hemgjord pizza, lille Rolf står i köket och snickrar pizza. På min del har jag beställt champinjoner, paprika, skinka och ost. En klassisk Capricciosa.
Sen blir det färd till arbetet men jag tror jag hinner med lite chill i soffan med Emilie innan .


1 kommentar:

  1. Jag fattar inte heller det där med att ställa fram eller tillbaka klockan. Kan väl få vara samma tid jämt, eller??/Åsa

    SvaraRadera