2 oktober 2011

Snart ziperallpremiär!

Godmorgon Söndag!
Ska försöka skärpa till mej och i alla fall försöka åstadkomma ett inlägg idag. Vill ju förstås att mina trogna läsare inte ska bli besvikna på mej.
Kom nyss hem till ett sovande Pettsonska, alla sov utom Gustav förstås.
Han satt på garageuppfarten och väntade, tror faktiskt han känner på sej att mamma är på ingång.
Han har så bråttom in att han försöker hjälpa till med tassen när jag håller på att låsa upp dörren.
Mammas lilla Kantarellstuvning! Kärt barn har många namn och just Kantarellstuvning kanske inte är det mest passande, men jag tycker han påminner lite om det. Underbart god, krämig och gillar skogen.

Nattens arbete var lagom, som det brukar. Lite här lite där och lite mittemellan.
Som tur var så hade jag bästa Anne på plats igen.

Nu tänker jag sova och när jag vaknar någongång framemot eftermiddagen så räknar jag med att allt är fixat inför det stundande kalaset som har en starttid på klockan 16.00.
Rolf fyller 51 år och 1 dag idag och det ska firas, det är också idag som jag äntligen kan få börja använda min ziperall som legat gömd i flera veckor.
Det är med skräckblandad förtjusning som jag ser fram emot Rolfs reaktion när han öppnar sitt paket innehållandes en svart sparkdräkt!
Flipp eller flopp? Det återstår att se. Blir det flopp så har jag alltså en svart ziperall till salu, om ni skulle vara intresserade. 
Ha en bra söndag och krama varandra i trafiken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar