16 oktober 2011

På utflykt


Då var jag tillbaka där jag trivs allra bäst, nämligen i min skönaste schäslong med Macen i knät och Iphonen inom en armlängds räckhåll.

Igår avslutade vi kvällen med ett parti väldigt segt Alfapet. Det slutade med att Rolf fick rött kort för både osportsligt uppträdande och protest mot domslut!
Han gick sur som attan och la sej medans vi andra spelade klart.  Men det är inte kul när man ska tänka i 13 minuter inför varje drag och sedan bli sur för vi andra inte godkände ordet HÄSTSTIG.
Han kanske trodde vi spelade Wordfeud där man har 72 timmar på sej!
Nej, skärpning! Det var inte direkt något världmästerskap vi deltog i.  Vi skulle ha kul....var det tänkt.
Rolf testar en liten bastu och utbrast:
Vill ha!
 Idag har vi varit på Hem & Villamässan i Älvsjö. Inte så rolig som den brukar vara tycker jag. Färre utställare och sen dom där otrolig påträngande Viasat, ComHem och Canal Digitalförsäljarna. För att inte tala om mobiltelefonsäljarna.....trodde man kunde få slippa dom, men icke.
Sen lite altanskjutdörrar....Vill ha!


 Arga Snickaren höll ett litet föredrag om hur man vintersäkrar huset. Intressant, men allt det där visste jag redan.
Enda parkeringen som var ledig var just bredvid den Arga Snickaren.
Efter 3 timmar var vi nöjda. En påse fylld med iskrapor i alla dess färger och lite gratispennor fick vi med oss hem.

Jag var trött och less när vi kom hem så jag sov en stund, men nu känns det bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar